5 gode grunner til å velge magnetfeltterapi

Du vet den herlige følelsen du får etter en god natts søvn, der du strekker fornøyd på kroppen og er klar til å gripe dagen? Den kan du enkelt få tilbake.

Alt du trenger å gjøre er å ligge på den riktige madrassen om nettene. En madrass med magnetfeltterapi setter i gang positive prosesser som er avgjørende for at kroppen selv skal fjerne smerte og gi bedre søvn.

Det er en trygg og ufarlig måte å stimulere kroppens funksjoner på, og det kunne ikke vært enklere – alt skjer mens du sover. Her er 5 veldig gode grunner til å velge magnetfeltterapi-madrassen fra Dr Wellnest:

1. Lindrer smerter i muskler og ledd

Når du ligger på madrassen vil magnetfeltterapien føre til at blodårene lettere utvider seg og trekker seg sammen, uten at du kjenner det. Dette vil øke blodtilførselen, noe som gir cellene i hele kroppen mer oksygen og næring, og avfallsstoffer skilles ut.

Til sammen gir dette en lindrende effekt på en vond kropp, og resultatet er mindre smerter i muskler og ledd. I tillegg vil leddene dine føles mykere. Du vil ganske enkelt føle at du sover deg yngre!

2. Løser opp muskelspenninger og reduserer stress

Mye stress og uro fører til muskelspenninger i kroppen, og er noe de fleste av oss fra tid til annen kjenner på. Diffuse smerter i muskler og ledd i kombinasjon med dårlig søvn vil øke spenningene og gjøre vondt verre.

Magnetfeltterapi har en avslappende virkning på kroppen, og løser derfor opp eventuelle spenninger du har i kroppen.

3. Lindrer kramper i ben og føtter

Sliter du mye med smertefulle kramper i ben og føtter? Kanskje vekker smertene deg om nettene, og du må sprette ut av sengen for at det skal gå over? Det vil hjelpe å gå krampene av deg, men det er ikke noe særlig at det forstyrrer nattesøvnen. Med magnetfeltterapi slipper du å våkne av vonde kramper, som kan være et tegn på dårlig blodsirkulasjon.

4. Øker blodsirkulasjonen

Magnetfeltterapi øker blodsirkulasjonen ved å hjelpe blodårenes evne til å slappe av og utvide seg, slik at blodet enkelt strømmer gjennom. Bedre blodsirkulasjon lindrer ikke bare kramper, men vil også motvirke hovne og vonde bein. Økt blodsirkulasjon vil i tillegg hjelpe hvis du fryser mye, spesielt på hender og føtter.

Kjente triks for å øke blodsirkulasjonen er å bevege seg mer, trene styrke og å spise sunt og variert. Kombiner det med magnetfeltterapi for å få den gode effekten også mens du sover!

5. Du får bedre søvn

Magnetfeltterapi vil hjelpe mot tilstandene og plagene som nevnt i punktene ovenfor – ubehag som normalt fører til søvnløse og dårlige netter. Tilbringer du nettene på en overmadrass fra Dr Wellnest sovner du raskere og får bedre søvnkvalitet, samtidig som kroppen helbreder seg selv. Hva er vel bedre enn det?

Prøv Dr Wellnest magnetterapi-madrassen du også, og ta både nattesøvnen og helsen tilbake – det fortjener du.